DEĞİŞİM VE İADE POLİTİKASI
ALICI, Ürün’ün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde SATICI’ya bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek Sözleşme’den cayma hakkını kullanabilir. ALICI, işbu Sözleşme’yi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
Cayma hakkının kullanılması için ALICI’nın 14 (on dört) günlük süre içinde SATICI'ya iadeli taahhütlü posta veya e-posta ile açık yazılı bildirimde bulunması ve ürünün mesafeli satış sözleşmesi 6.maddede düzenlenen “Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler” hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Cayma hakkının kullanılmasında ALICI, cayma formunu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da yazılı olarak bulunabilir.
ALICI, cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren azami 10 (on) gün içerisinde Ürün’ü SATICI’ya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır. SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması ile yapılan iadelerde (ücretsiz kargo şartlarına uygun şekilde satın alım yapanlar için iade kargoları ücretsizdir, diğer satın alımlarda ise ücretsiz kargo şartlarında ürün alımı yapmayan ALICI iade ve kargo ücretinden sorumludur.
SATICI’nın anlaşmalı kargo firması dışında bir kargo firması ile göndermesi halinde, iade kargo bedeli ve malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan SATICI sorumlu değildir. SATICI, ALICI’nın cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde ürünün iade şartlarına uygunluğu hızlı ve doğru bir şekilde kontrol edilir ve tahsil edilen ürün bedelini hangi ödeme aracı ile satın alım yapılmışsa o şekilde ALICI’ya iade eder. Kredi kartlarında bankadan kaynaklı gecikmelerden dolayı SATICI sorumlu değildir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez. Ürün iade şartlarına uygun değilse iade ret nedeni iletilerek iade için gönderilen ürün teslimat ALICI’nın teslimat adresine geri gönderilir.
İade etmek istenilen ürünün irsaliye/fatura aslının da mutlaka ürün ile birlikte SATICI’ya göndermiş olması gerekmektedir. Faturanın üzerine iade nedenini işlenerek ve imzalanarak gönderilmesi gerekmektedir. Faturayı mutlaka gönderilecek paketin içine konulmalıdır. Bu iade işleminde Ürün'ün kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar (tüzel kişiler) adına düzenlenen sipariş iadeleri, vergi mevzuatı gereği, İade Faturası kesilmediği takdirde kabul edilmeyecektir. Kanunen cayma hakkı öngörülmemiş hallerde cayma hakkından faydalanamayacağı gibi bu hakkın usulüne uygun veya zamanında kullanılmadığı durumlarda Tüketici cayma hakkını kaybeder.
ALICI, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmadığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan kanun gereği sorumludur. Buna göre, cayma tarihine kadarki süreçte Ürün'ün kullanım talimatlarına, teknik özelliklerine ve işleyişine uygun bir şekilde kullanılmamasından ötürü değişiklik veya bozulma olursa ALICI cayma hakkını kaybedebilir; SATICI tarafından kabul edildiği hallerde, iade edilecek Ürün bedelinden değişiklik / bozulma kadar indirim yapılabilir.
ALICI’nın ayıplı ürünlere ilişkin kanundan kaynaklanan hakları ise saklı olup, ALICI, ürünlerin teslimi anında ürünü muayene etme ve tespit ettiği ayıpları derhal SATICI’ya bildirmekle yükümlüdür. ALICI’nın tüm soru, talep, bildirimlerini ileteceği mail adresi [email protected] mail adresidir.
Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir. Satıcının kargo ücretine ilişkin satış politikasına uygun satın alımlarda kargo ücretinden muaf satın alımlarda iade ücreti SATICI’ya, kargo ücretinden muaf olmayan satın alımlarda ise ALICI’ya aittir.
ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
İşbu Sözleşme'den doğabilecek uyuşmazlıklarda, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen/ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli-yetkilidir. ALICI, bu çerçevede, kendisinin veya dilerse SATICI'nın yerleşim yerindeki (ikametgahındaki) Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri'ne başvurabilir.
CAYMA HAKKI:
ALICI; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. ALICI, cayma hakkını kullandığında SATICI politikası ve mesafeli satış sözleşmesi hükümlerine göre iade masrafları ve kargo ücretinden sorumlu tutulabileceğini kabul eder.
SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:
Unvan: ZEYNEP GÜLCAN (¨Adorn Jewelry¨)
VKN: 4150710268
Adres: Dodurga Mah. Kaptan Cad. Anadolu Konakları Sitesi No:2/4 Çankaya/Ankara Türkiye
E-Posta: [email protected]
CAYMA HAKKININ SÜRESİ:
Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satış politikası, kargo ücreti kampanyaları dahilinde mesafeli satış sözleşmesinde belirtilen koşullara uygun olarak SATICI veya ALICI’ya aittir.
Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANIMI:
3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.) İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
İADE KOŞULLARI:
SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 14 günlük süre içerisinde toplam bedeli (nakit alımlar için geçerlidir, banka kanalıyla satın alımlarda iade süresi ….. gündür. ) ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 10 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir.
Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Kanunen şu mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsa dahi, cayma hakkı bulunmamaktadır:
- ALICI'nın özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, ALICI siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil)
- ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış ve iadesi sağlık-hijyen açısından uygun olmayan mallar, etiketi açılmış, bozulmuş, kullanılmış, renk değişimi yaşamış mallar
- Hijyen sebebiyle Küpe ürünlerinde iade ve değişim yoktur. İade ve değişim yapılamayacak ürünler web sitesinde ürün açıklamasında da belirtilecektir.
- fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı/sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler
- ALICI onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile ALICI'nın ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.